What happened? An artistic-pedagogical inventory of drama teaching in Rio de Janeiro in times of pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573103422021e0115

Keywords:

Drama teaching, Drama pedagogy, Remote teaching.

Abstract

This qualitative research presents an artistic-pedagogical inventory of the practices and actions of artist-teachers in times of pandemic, in Rio de Janeiro, Brazil. It reflected, through a critical and hopeful outline, on what happened in the first semester of 2020 with the teaching of Drama in Basic Education in the state of Rio de Janeiro. Always attentive to the voices of teachers, and substantiated by theoretical-documentary references, this article identifies the protagonism of teachers who assumed, often without realizing it, the condition of researchers, authors, producers of emergency knowledge and protagonists of this unprecedented moment of our history.

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Author Biography

Janaína Meira Russeff, CESPEB/UFRJ

Mestrado em Ensino das Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO). Especialização em Educação pala Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Licenciada em Teatro pela mesma Universidade. Professora da educação básica na rede pública e privada do Rio de Janeiro.

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Published

2021-12-13

How to Cite

RUSSEFF, Janaína Meira. What happened? An artistic-pedagogical inventory of drama teaching in Rio de Janeiro in times of pandemic. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 3, n. 42, p. 1–34, 2021. DOI: 10.5965/1414573103422021e0115. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20408. Acesso em: 22 dec. 2024.