What should we say? Recreating Brecht’s learning plays in She She Pop’s Oratorium

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573102472023e0207

Keywords:

German theater, Brecht, Aesthetics and politics

Abstract

The article analyzes the play Oratorium, by the German group She She Pop, and how it seeks to bring the Brechtian model of Lehrstück into a contemporary political scene, discussing one of the most urgent themes of Berlin society today: the question of housing. Thus, we examine how certain post-dramatic and comic theater finds in “not-knowing” an emancipatory potential.

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Author Biography

Artur Sartori Kon, University of São Paulo

Pós-doutorando em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (USP). Bolsista da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (Fapesp), processo nº 2021/13778-6. Doutor em Filosofia pela Universidade de São Paulo (USP). Mestre em Filosofia pela USP. Bacharel em Artes Cênicas pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Ator, dramaturgo e pesquisador na área de Estética e Filosofia do Teatro.

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Published

2023-07-24

How to Cite

KON, Artur Sartori. What should we say? Recreating Brecht’s learning plays in She She Pop’s Oratorium. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 47, p. 1–25, 2023. DOI: 10.5965/1414573102472023e0207. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/23418. Acesso em: 22 dec. 2024.