Erosions on the face of the language

Authors

  • Manoel Moacir Rocha Farias Junior Rede municipal de Aquiraz

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573101502024e0802

Keywords:

Artaud, filosophy, body

Abstract

This review sought to show the main ideas of Uno's study of Artaud's poetics. It was observed that Uno forms an intense dialogue with concepts of philosophy, such as the body without organs and continuous variation, present especially in the work of Deleuze and Guattari. The aim was to show the current nature of Artaud's thought, his vision of body politics, and its echoes in the artistic and philosophical scene.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Manoel Moacir Rocha Farias Junior, Rede municipal de Aquiraz

Doutorado em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (USP). Mestrado em Artes Cênicas pela USP. Especialização em Docência no Ensino Superior pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Graduação em Letras – português e inglês pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Professor de inglês na rede municipal de Aquiraz.

References

DELEUZE, Gilles E GUATTARI, Félix. Como criar para si um corpo sem órgãos? In: Mil platôs: capitalismo e esquizofrenia. Rio de Janeiro: Ed. 34, 1996.

KIFFER, Ana Paula Veiga. Correspondência fabulatória – entre Ana K. e A. Artaud. Vazantes – Revista do Programa de Pós-graduação em Artes, Fortaleza, v. 2, n. 1, p.105-116, 2018.

UNO, Kuniichi. Artaud: pensamento e corpo. São Paulo: N-1 edições, 2022.

Published

2024-04-28

How to Cite

FARIAS JUNIOR, Manoel Moacir Rocha. Erosions on the face of the language. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 1, n. 50, p. 1–8, 2024. DOI: 10.5965/1414573101502024e0802. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255. Acesso em: 21 nov. 2024.