Cool, absorbing, obvious: a semiotics perspective of Pantys brand

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x14322021098

Keywords:

greimasian semiotics, semiotics, generative path of sense, fashion brand, brand identity

Abstract

With the use of the concepts of greimasian semiotics, this article analyzes the institutional video present on Pantys brand site, which offers absorbing pantys, shorts, swimsuits and bras to a female public that searches inovative and sustainable alternatives, in order to identify the brand’s discourse through one of its manifestations. Were used the levels of the generative path of sense to perform the analysis, as well as the categories of the expression plan and the semi-symbolism.

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Author Biographies

Letícia Casagrande Dal Bello, Santa Catarina State University

Mestranda em Design de Moda da Udesc, Programa de Pós-graduação do Mestrado Profissional de Design de Moda.

Pauliane Goularte Duarte, Santa Catarina State University

Mestranda em Design de Moda da Udesc, Programa de Pós-graduação do Mestrado Profissional de Design de Moda.

Murilo Scóz, Santa Catarina State University

Pós-doutoramento na Université de Limoges (França), em Semiótica (2016). É professor efetivo do departamento de Design, do Programa de Pós-Graduação em Design e do Programa de Pós-Graduação em Moda da Universidade do Estado de Santa Catarina

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Published

2021-04-19

How to Cite

DAL BELLO, Letícia Casagrande; DUARTE, Pauliane Goularte; SCÓZ, Murilo. Cool, absorbing, obvious: a semiotics perspective of Pantys brand. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 14, n. 32, p. 98–121, 2021. DOI: 10.5965/1982615x14322021098. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16319. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Variata