Perception Of Hering’s "DNA" Brand At The Point Of Sale (Stores)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x10202017048

Keywords:

DNA brand, commercial architecture, visual Merchandising

Abstract

This article aims to demonstrate the importance and the need for inserting the "brand DNA" into the architectural project of commercial spaces. Theoretical reference is rare in this area. Therefore, there is the importance of developing projects in commercial contexts that are more attuned to the "brand DNA", which is formed by elements that may be combined and recombined to express different identities. The goal of this study was to demonstrate, through the application of a questionnaire, which aspects of the atmosphere of the point of sale in two different stores were coherent with the "brand DNA" of the company Cia Hering - from the perspective of both the employees and consumers. Users generally identified the "brand DNA" both in the environment and in the product. However, some specific elements of the atmosphere of the point of sale presented reservations in addressing the brand DNA.

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Author Biographies

Cinthia Ferrari Angeli, Universidade Federal de Santa Catarina

Mestre pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), com dissertação envolvendo a temática “Processo projetual da atmosfera do Ponto de Venda”, obtendo conhecimentos atuais sobre técnicas de Visual Merchandising aliadas ao estudo do comportamento do consumidor.

Formada em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), com 4 anos de experiência como profissional autônoma na área de projetos arquitetônicos e obras de edifícios institucionais (SSP).

Luiz Salomão Ribas Gomez, Universidade Federal de Santa Catarina

Possui graduação em Desenho Industrial pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1990), Mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2000) e Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2004), Doutorado em Engenharia e Gestão Industrial na Universidade da Beira Interior - Portugal (2012). Realizou, em 2009, Pos-Doc junto ao UNIDCOM - IADE em Lisboa com o tema Brand DNA. Atualmente é professor Associado II da Universidade Federal de Santa Catarina onde coordena o Laboratório de Orientação da Gênese Organizacional - LOGO. Coordena o projeto de revitalização do Centro Histórico Leste de Florianópolis - Centro Sapiens. Atua em pesquisa de Branding, Inovação e Tendências, sempre com foco na Indústria Criativa.

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Published

2017-06-23

How to Cite

ANGELI, Cinthia Ferrari; GOMEZ, Luiz Salomão Ribas. Perception Of Hering’s "DNA" Brand At The Point Of Sale (Stores). ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 10, n. 20, p. 048–069, 2017. DOI: 10.5965/1982615x10202017048. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/9870. Acesso em: 24 nov. 2024.