Mapping out the use of social media by members of the clothing industry from Alto Vale do Itajaí

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x09012015058

Keywords:

social media, design management, social media strategy planning process

Abstract

This article’s goal was to map out the use of social media by the clothing industry from Alto Vale do Itajaíby means of a qualitative-quantitative research. The research field consists of 43 enterprises associated to the local trades union (Sindicato das Indústrias da Fiação, Tecelagem, Confecção e Vestuários do Alto Vale do Itajaí) and 5 non-affiliated, but considered regionally significant. By analyzing the mapping’s results, the authors were able to verify the viability of communication strategies’ definitions and the possibility of proposing a digital strategic plan for design management to the local companies, that have been poorly exploring social media. Although there is already perceived awareness of its importance, there’s also a noticeable lack of professionalism in this area. Therefore, this appears to be a fantastic field to be harvested by qualified professionals, who can create and define communication and marketing strategies and, altogether, work with design management.

Downloads

Download data is not yet available.

References

FRANÇA, F. A. Diversificaçãoindustrial como fator de dinâmicas territoriais: a experiência de Rio do Sul (SC). 2014. Monografia (Graduação em Ciências Econômicas) –Departamento de Economia e Relações Internacionais, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis.

GUNELIUS, S.Marketing nas mídias sociais em 30 minutos: manual prático para divulgar seus negócios pela internet de modo rápido e gratuito. São Paulo: Cultrix, 2012.

PALERMO, F. 5 passos para criar estratégia digital: como usar a internet para gerar resultado.Talk2. Disponível em http://materiais.talk2.com.br/estrategias_digitais. Acesso em 22/02/2015.

TELLES, A.A revolução das mídias sociais: cases, conceitos, dicas e ferramentas. São Paulo: M. Books do Brasil, 2011.

TORRES, C.A bíblia do marketing digital: tudo o que você queria saber sobre marketing e publicidade na internet e não tinha a quem perguntar. São Paulo: Novatec, 2009.

WE ARE SOCIAL SINGAPORE. Digital, social & mobile in 2015: we are social’s compendium of global digital statistics. Disponível em http://pt.slideshare.net/wearesocialsg/digital-social-mobile-in-2015. Acesso em 26/02/2015.

Published

2015-03-15

How to Cite

DIAS, Lisandra de Andrade; GOMEZ, Luan Eder Bonezzi. Mapping out the use of social media by members of the clothing industry from Alto Vale do Itajaí. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, p. 058–078, 2015. DOI: 10.5965/1982615x09012015058. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7415. Acesso em: 20 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos