Color ranges: a methodological approach

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x13272020074

Keywords:

fashion design, color ranges, design methodology

Abstract

This paper propose a methodology for creating color ranges from the identification of the design steps. The proposal consists of establishing the color range as a synthesis of the relation of variables that guide the selection of colors by objective criteria. The methodology relies on the Baxter decision funnel diagram and outlines 3 specific steps: branding, trends and theme - moodboarding. The steps are contextualized in the phases of research and generation of ideas and detailed a ccording to the practice of creating color charts for the development of products.

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Author Biography

Joao Dalla Rosa Junior, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro

Doutor e mestre em Design pela PUC-Rio, é especialista em Design de Moda pela Faculdade SENAI CETIQT e em Cultura e Arte Barroca pela Universidade Federal de Ouro Preto. Possui graduação em Licenciatura em Artes Plásticas pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2005). Ingressou em 2011 no SENAI CETIQT atuando como docente nos cursos de graduação em Design de Moda e em Tecnologia em Produção de Vestuário e nos cursos de pós-graduação lato sensu em Design de Moda e em Design de Estampas. 

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Published

2020-03-31

How to Cite

ROSA JUNIOR, Joao Dalla. Color ranges: a methodological approach. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 13, n. 28, p. 74–98, 2020. DOI: 10.5965/1982615x13272020074. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/15392. Acesso em: 20 dec. 2024.

Issue

Section

Variata