About the Journal

The Journal of Education, Arts, and Inclusion is linked to the Research Group for Education and Arts in Contemporary Political Processes and to the Interdisciplinary Laboratory for Teacher Education (LIFE), at the Center for Arts, Design and Fashion of Santa Catarina State University (Udesc), in partnership with the Federal University of Southern Bahia (UFSB).

ISSN: 1984-3178
Publishing model: Continuous Article Publishing
Year created: 2008

Announcements

Current Issue

Vol. 20 No. 1 (2024): Revista Educação, Artes e Inclusão - Publicação contínua
					View Vol. 20 No. 1 (2024): Revista Educação, Artes e Inclusão - Publicação contínua

Capa: Fotografia "Santo Antônio de Lisboa", subtema Novos e velhos contornos, de Maria Cristina Fonseca da Silva. 26a. Maratona fotográfica de Florianópolis.

Revista do Grupo de Pesquisa Educação, Artes e Inclusão. Volume 20 nº1 - Publicação contínua - 2024

Os artigos publicados nesta edição passaram pelo Plagiarism Detection Software | iThenticate

Published: 2024-01-01

Artigos em fluxo contínuo

  • Crossing Orlan's mirror

    Rosana Dalla Piazza
    e0051
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0051
  • Inclusion of Persons With Disabilities in The Labor Market from São Paulo ABC Region : A broad view uma visão ampla

    Vanessa Celia Domingos Custodio, Iara Del Pilar Solar Diaz, Catia Melo
    e0052
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0052
  • The relation between reproduction of paintings and literary text in the Portuguese textbook

    Kerley Fernandes Duarte de Oliveira, Eliane Cristina Testa, Adriana dos Reis Martins
    e0053
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0053
  • The Lingering Now (O agora que demora). Our Odyssey II, by Christiane Jatahy.

    Marine Deregnoncourt
    e0054
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0054
  • Diário reflexivo permeando ensino e pesquisa

    Ana Cristina Moraes, Juliane Gonçalves Queiroz
    e0055
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0055
  • New challenges for teaching in art anddevelopments for the microregion of Joinville

    Lauze Maria Onofre Pedri
    e0056
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0056
  • O Componente curricular arte no ensino médio integrado dos Institutos federais Uma possibilidade de integração com a educação profissional e tecnológica

    Edvaldo do Nascimento Carvalho, Argemiro Midonês Bastos
    e0057
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0057
  • Arte e Cegueira reflexões sobre acessibilidade multissensorial de obras de arte bidimensionais

    Viviane Alves Guimarães, Arheta Ferreira de Andrade
    e0058
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0058
  • Fotografia, ensino e inclusão: Relato de experiência com alunos com deficiência visual

    Ian Costa, Cristianne Melo
    e0059
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0059
  • Evasão no Instituto Federal do Espírito Santo campus Itapina: estudo de caso do perfil e fatores relevantes.

    Maria Rita Almeida Moraes Araujo, Raphael Magalhães Gomes Moreira, Daniel Louzada Casteluber
    e0060
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0060
  • O uso dos aplicativos Hand Talk e libras visual no processo de alfabetização de uma criança surda

    Gilvânia Marques Rodrigues Silva, Gueidson Pessoa de Lima
    e0061
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0061
  • What teachers say about using inclusive teaching materials: some contributions

    Marlubia Paula, Anderson Argolo dos Santos
    e0062
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0062
  • Right, inclusion and art education: a experiment turned to the construction of the critical consciousness um experimento voltado à construção da consciência crítica

    Selma Machado Simão, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis, Alan Isaac Mendes Caballero
    e0063
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0063
  • Inclusive Early Childhood Education from the Perspective of Special Education What does history tell us?

    Míriam Matos Amaral
    e0064
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431782012024e0064
View All Issues