Normatividade da cooperação em aulas de teatro
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101342019110Abstract
Este artigo propõe a identificação e tratamento pedagógico, no planejamento e condução de aulas de teatro em escolas, de elementos de normatividade atuantes nas práticas de exercícios e jogos teatrais, particularmente nas situações em que a atenção conjunta e cooperação atuam. A intenção mais imediata, além do incremento da qualidade investigativa destas aulas, é a constituição de ações de resistência e respostas concretas para alguns elementos argumentativos presentes em propostas politicamente reacionárias no Brasil, mais atuantes a partir do ano de 2016 e consolidadas nas eleições de 2018.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.