Teatro de Bonecos ou Teatro de Animação?
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102252015165Abstract
A discussão proposta investiga o recurso da animação de objetos, materiais ou corpo objetificado, em decorrência das transformações vivenciadas pelo tradicional Teatro de Bonecos na segunda metade do século XX. Ao longo do texto, emerge o questionamento sobre os motivos/sentidos das palavras na designação dessa forma teatral e o modo como apontam para uma nova percepção dos processos utilizados nas construções poéticas. Para isso, o texto reflete sobre o percurso que assinala o desenvolvimento de um novo entendimento das especificidades dessa arte no Brasil, apontando algumas de suas características.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.