The perceiving and creating on process of visual representation of fashion design

Authors

  • Lourdes Maria Puls Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, SC

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x01012008088

Keywords:

Visual representation, artistic design, design of products

Abstract

The objective of this research is the study of things that guide the process of visual representation - by the artistic design - with its aesthetic functions, illustrative and functional, and its application at the conceptual phases of project design of products of fashion.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BLONDEAU, C. et al. Esmod Fashion drawing method. Paris: Esmod, 1995.

GOMES, L. V. N. Desenhismo. Santa Maria:UFSM, 1995.

_____. Criatividade: projeto, desenho, produto. Santa Maria: sCHDs, 2001.

GAMA JR. N. O design e a constante busca do entendimento. Curitiba: Infolio, abc do Rendering. 2004.

MASSIRONI, M. Ver pelo Desenho: aspectos cognitivo, comunicativo. Lisboa: Ed. 70, 1982.

OSTROWER, F. Criatividade e Processos de Criação. Petrópolis: Vozes. 1991.

REGAL, P. H. A prática gráfica do croqui e a criatividade. Educação Gráfica. Bauru:FAAC. 2003, n.7.

ROBONOVICTH, M. Trece ensayos sobre arte y diseño. México: Universidade Autônoma Metropolitana, 1988.

SALLES, C. A. Gesto Inacabado, processos de criação artística. São Paulo:Anna Blume, 2006.

SUGINOHARA, C. O. A observação, a individualidade e a representação no projeto. Bauru: FAAC. 2001.

Published

2008-01-01

How to Cite

PULS, Lourdes Maria. The perceiving and creating on process of visual representation of fashion design. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 1, n. 1, 2008. DOI: 10.5965/1982615x01012008088. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7578. Acesso em: 20 dec. 2024.