O que dizem os professores de arte sobre as políticas públicas inclusivas
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312903052008369Keywords:
Educação Inclusiva, Ensino de Artes, Formação de professoresAbstract
Esse artigo tem como proposta situar as políticas públicas em âmbito nacional, propulsoras da educação inclusiva e seus desdobramentos com relação ao ensino de arte. No processo de entrevista com os professores de artes identificou-se o discurso dos professores de arte acerca das políticas sobre inclusão. O presente texto faz um recorte deste tema buscando as conexões coma formação de professores de artes Essa reflexão objetiva contribuir com o campo da inclusão e da arte-educação, aproximando as duas temáticas e somando-se as discussões sobre o arte-educação.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.