TEATRO DE SOMBRAS NA EDUCAÇÃO INFANTIL, NA CONTEMPORANEIDADE: VIVÊNCIAS NO USO DE TELAS MÓVEIS
DOI:
https://doi.org/10.5965/198431781112015145Keywords:
Ensino de Teatro, Educação Infantil, Teatro de Sombras, Aspectos TeatraisAbstract
O artigo apresenta um estudo desenvolvido em experiências no ensino de teatro na educação infantil, realizado a partir do Programa Institucional de Iniciação a Docência - PIBID, da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Ensino Superior - CAPES, no curso de Licenciatura em Teatro, na Universidade do Estado de Santa Catarina, em 2014. No projeto atuei como professora em um grupo de crianças no Núcleo de Desenvolvimento Infantil, da Universidade Federal de Santa Catarina, e durante os encontros com as crianças abordei o uso de elementos da linguagem do teatro de sombras na contemporaneidade, como telas móveis e lanternas, em momentos de brincadeira, aprendizagem e apreciação da linguagem teatral. A ação metodológica nos encontros teve como foco possibilitar a reflexão sobre os aspectos teatrais no ensino de teatro com crianças, assim questionando a necessidade da apresentação de uma peça teatral no ensino na educação infantil.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.