Editorial Dossier Beauty demands our attention
DOI:
https://doi.org/10.5965/2175234617412025e0001Keywords:
Aesthetic category of Beauty, Art TheoryDownloads
References
ANTELO, R. Me arquivo. Boletim de Pesquisa NELIC. v.11, n. 16, 2011-1. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/nelic/article/view/1984-784X.2011v11n16p04/18460. Acesso em: 10 fev. 2021.
BRETON, André. Nadja. Trad. Ivo Barroso. São Paulo: Cosac Naify, 2012.
DANTO, Arthur. O abuso da beleza. São Paulo: Martins Fontes, 2015.
DOCTORS, M. A verdade e o sujeito. Revista Galeria, São Paulo: Casa Editorial Paulista (18), 1990, p.35-40.
DOSTOIÉVSKI, Fiódor. O idiota. Tradução de Paulo Bezerra. São Paulo: Editora 34, 2020.
ECO, Umberto. História da beleza. Rio de janeiro: Record, 2013.
ECO, Umberto. História da feiura. Rio de janeiro: Record, 2015.
MAKOWIECKY, S.; RAFFAELLI, R. Sobre a representação da natureza na pintura ocidental: mimesis e disegno interno. Cadernos de Pesquisa Interdisciplinar em Ciências Humanas, UFSC, número 11, novembro de 2000. Disponível em< https://periodicos.ufsc.br/index.php/cadernosdepesquisa/article/view/1693/4392>. Acesso em 13 mar.2025
SCRUTON, Roger. Beleza. São Paulo: É Realizações, 2013.
SONTAG, Susan. Uma discussão sobre a beleza. In: SONTAG, Susan. Ao mesmo tempo. São Paulo: Companhia das Letras, 2006. p. 19-29.
SONTAG, Susan. Ao mesmo tempo: Ensaios e discursos. São Paulo: Companhia das Letras, 2007.
STRAVACAS, Y.; CARVALHO, R. Exposição no Louvre mostra como conceito de beleza mudou radicalmente ao longo dos séculos. 07/01/2025. Disponível em < https://g1.globo.com/pop-arte/noticia/2025/01/07/exposicao-no-louvre-mostra-como-conceito-de-beleza-mudou-radicalmente-ao-longo-dos-seculos.ghtml>. Acesso em 10 jan.2025
PLATÃO. Hípias Maior. In: Diálogos. Tradução, notas e comentários de Edson Bini. São Paulo: Edipro, 2016. p. 233–272.
VALÉRY, Paul. Oeuvres II. Paris: Gallimard, 1960.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Luana M. Wedekin; Sandra Makowiecky

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COPYRIGHT STATEMENT
The articles published by the magazine are free to use, intended for academic and non-commercial applications. Copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of Palíndromo Magazine. The author (s) commits to whenever they publish material referring to the article published in Palíndromo mention this publication as follows:
This article was originally published by Palíndromo magazine in its volume (place the volume), number (place the number) in the year of (place the year) and can be accessed at: http://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo