Armazém project – a relational proposition

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175234615372023e0009

Keywords:

Armazém Project, multiple, artist’s publication, relational proposition

Abstract

This article offers some reflections about the Armazém Project, including its historical, conceptual and artistic relations. The text addresses multiples and artist’s publications as the driving forces to the realization of the project in its various articulations and activities over more than 10 years of existence. The collective aspect of a project that becomes a living organism, the connection between artists of different generations and with the public, that questions the hierarchy established on the art field, all that related to the multiplicity of the work of art, results on a relational proposition, a vibrant and dynamic project in the history of the art of Santa Catarina state, in Brazil, with an insertion in the national’s art scene.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Franciele Favero, Santa Catarina State University

Artista visual e mestra em Artes Visuais pelo PPGAV/UDESC. Professora colaboradora do DAV/UDESC. E-mail: faverofranciele@gmail.com

Francine Regis Goudel, Santa Catarina State University

Historiadora de arte, curadora e produtora, doutora em Artes Visuais pelo PPGAV/UDESC. Pesquisadora independente. E-mail: contato@francinegoudel.com

Juliana Crispe, Santa Catarina State University

Juliana Crispe é professora do DAV/UDESC, curadora independente, arte-educadora e pesquisadora. Coordena o Projeto Armazém. E-mail: ju_ceart@yahoo.com.br

References

BASBAUM, Ricardo. Manual do Artista-Etc. Rio de Janeiro: Beco do Azougue, 2013.

BONDIA, Jorge Larrosa. Notas sobre a experiência e o saber de experiência. Rev. Bras. Educ.[online]. 2002, n.19, p. 20-28. Disponível em http://www.scielo.br/pdf/rbedu/n19/n19a02.pdf.

COHEN, Ana Paula. Entre o Museu e a Biblitoteca. In: Aberto fechado: caixa e livro na arte brasileira. Curador: Guy Brettt. Textos de Frederico Morais e Ana Paula Cohen. São Paulo: Pinacoteca do Estado, 2012.

COSTA, Luiz Cláudio da. O artista an-arquivista: os dispositivos de coleção na arte contemporânea. Revista Porto Alegre: Porto Alegre, v.18, n. 30, 2011.

CRISPE, Juliana; GOUDEL, Francine. Projeto Armazém. Editora Caseira: Florianópolis, 2019.

DANTO, Arthur. O Mundo como Armazém: Fluxus e Filosofia. In: O que é Fluxus? O que não é! O porquê. What’s Fluxus? What’s Not! Why. Org: HENDRICKS, Jon. Brasília e Rio de Janeiro / Detroit: Centro Cultural do Banco do Brasil/ The Gilbert an Lila Silverman Collection Foundation, 2002.

MELIM, Regina. Espaço portátil: exposição-publicação. ARS (São Paulo) [online]. 2006, vol.4, n.7, pp.78-83. ISSN 1678-5320. http://dx.doi.org/10.1590/S1678-53202006000100007.

PEREIRA, Juliana Cristina. Cartografias Afetivas: proposições do professor-artista-cartógrafo-etc. Ra’e Ga, Curitiba, v. 30, p. 106-130, 2014.

ROCHA, Michel Zózimo da. Estratégias expansivas: publicações de artistas e seus espaços moventes. Porto Alegre: M. Z. da Rocha, 2011.

ROLNIK, Suely. Cartografia sentimental: transformações contemporâneas do desejo. Porto Alegre: Sulina; Ed. da UFRGS, 2014.

VICUÑA, Cecilia. Saborami. Bilingual Edition. Beau Geste Press: England, 1973.

Published

2023-11-08

How to Cite

FAVERO, Franciele; GOUDEL, Francine Regis; CRISPE, Juliana. Armazém project – a relational proposition. Palíndromo, Florianópolis, v. 15, n. 37, p. 1–26, 2023. DOI: 10.5965/2175234615372023e0009. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/24122. Acesso em: 22 nov. 2024.