Theatre, my life journey
DOI:
https://doi.org/10.5965/2595034701312025173Parole chiave:
theatrical nomad, puppet theater, censorship, itinerant artist, artistic vocationAbstract
The article is an autobiographical account by a theater artist who sees herself as a “theatrical nomad.” She recounts her journey from childhood in Romania, influenced by puppet theater, to her studies in Prague, where she deepened her connection with animated forms of theater. Back in Romania, she performed during the communist regime, using metaphors to bypass censorship. Later, she traveled to the United States and other countries with her performances and, for love, eventually moved to the U.S. and then to Geneva. Throughout the text, she reflects on her artistic vocation, the social impact of theater, and her choice to live as an itinerant artist dedicated to creating meaningful performances for both children and adults.
Downloads
Riferimenti bibliografici
DELEUZE, G.; GUATTARI, F. A thousand plateaus: Capitalism and schizophrenia. Translated by Brian Massumi. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2025 Móin-Móin - Revista de Estudos sobre Teatro de Formas Animadas

TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Ao submeter um artigo à Móin-Móin Revista de Estudos Sobre Teatro de Formas Animadas e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Móin-Móin.
Plágio, em todas as suas formas, constitui um comportamento antiético de publicação e é inaceitável. A Revista Móin-Móin reserva-se o direito de usar software ou outros métodos de detecção de plágio para analisar os trabalhos submetidos.
Este obra está licenciado com uma Licença Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional