Fast fashion: strategy for conquest of global maket

Authors

  • Daniela Delgado Universidade Paulista

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x01022008003

Keywords:

market, Zara, fast fashion

Abstract

The concept of fast fashion if becomes each more important time for the retail of world-wide fashion that it aims at to take care of more to the informed individuals of the present time that they are each time more eager for the consumption and in fashion terms. The Zara was one of the first ones to introduce fast fashion as strategy of vendas that it has if showing as one forms dynamics of growth of the invoicing of the company and of its recognition in the global market.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARNARD, Malcolm. Moda e comunicação. Rio de Janeiro: Rocco, 2003.

CALDAS, Dario. Observatório de sinais: teoria e prática da pesquisa de tendências. Rio de Janeiro: Ed. SENAC Rio, 2004.

ERNER, Guillaume. Vítimas da moda? Como a criamos, por que a seguimos. São Paulo: Senac, 2005.

LAVER, James. A roupa e a moda: uma história concisa. São Paulo: Companhia das Letras, 1999.

LIPOVETSKY, Gilles. O império do efêmero: a moda e seu destino nas sociedades modernas. São Paulo: Companhia das Letras, 2003.

LIPOVETSKY, Gilles; ROUX, Elyette. O luxo eterno: da idade do sagrado ao tempo das marcas. São Paulo: Companhia das Letras, 2005.

O´HARA, Georgina. Enciclopédia da moda. São Paulo: Companhia das Letras, 1998.

SCHMID, Erika. Marketing de varejo de moda: uma ênfase em médias empresas. Rio de Janeiro: Qualitymark, 2004.

SEELING, Charlotte. Moda: o século dos estilistas – 1900-1999. Lisboa: Könemann, 2000.

SEVERIANO, Maria de Fátima Vieira. Narcisismo e publicidade: uma análise psicossocial dos ideais de consumo na contemporaneidade. São Paulo: Annablume, 2001.

VILLAÇA, Nízia; CASTILHO, Kathia (org). Plugados na moda. São Paulo: Anhembi Morumbi, 2006.

VINCENT-RICARD, Françoise. As espirais da moda. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1989.

Webgrafia

INDITEX. http://www.inditex.com. Acesso em: 08 mar 2008.

ZARA/ INDITEX. http://www.zara.com. Acesso em: 08 mar 2008.

PROMOSTYL. http://www.promostyl.com. Acesso em: 16 jan 2008.

Palestra

Case Zara com Márcio Campos – diretor administrativo da Zara e Temp Brazil

CD Rom

Discovery Enlightenment & Truth

Published

2008-07-01

How to Cite

DELGADO, Daniela. Fast fashion: strategy for conquest of global maket. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 1, n. 2, 2008. DOI: 10.5965/1982615x01022008003. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7598. Acesso em: 30 jun. 2024.