The Long Tail Theory in the fashion market: Contributions to the development of a Product-Service System Proposal

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x18452025e0003

Keywords:

long tail theory, product-service system, clothing

Abstract

The aim of this article is to contextualize elements of the Long Tail Theory and the concepts of the Product-Service System (PSS) in order to compose a PSS proposal that meets a perceived demand in the plus size women’s clothing niche. This research used the inductive method, with an applied purpose and qualitative data analysis. Among the technical procedures, the bibliographical research was based on a systematic review of the literature. The result was a comparative table of these fundamentals, which served as a basis for the PSS proposal.

 

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Author Biographies

Angele Maine Rhoden, Santa Catarina State University

Mestra em Moda pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Graduada em Moda pela Universidade Feevale (2017), especialista em Docência para o Ensino Superior e Metodologias Ativas de Aprendizagem. Desde 2019 na docência em cursos superiores e técnicos com foco no ensino de modelagem do vestuário, costura e desenho de moda.

Fernanda Hansch Beuren, Santa Catarina State University

Pos-doutoranda pela Universidade Aberta de Lisboa/Portugal; doutora e mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC); especialista em design de móveis pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR) e graduada em Tecnologia Mecânica: Produção Industrial de Móveis pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). 

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Published

2025-03-10 — Updated on 2025-03-19

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How to Cite

RHODEN, Angele Maine; BEUREN, Fernanda Hansch. The Long Tail Theory in the fashion market: Contributions to the development of a Product-Service System Proposal. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 18, n. 45, p. 01–29, 2025. DOI: 10.5965/1982615x18452025e0003. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/24626. Acesso em: 21 may. 2025.

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