From presential education to the adoption of emergential remote education as a result of Covid-19: teaching experience in academic clothing modeling activities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x14322021273

Keywords:

teaching fashion, covid-19, patternmaking for fashion design, remote teaching

Abstract

COVID-19 caused a pandemic that has been altered in several human activities - among them Fashion teaching. Adaptations had to be made to continue offering quality education to undergraduate students - regardless of the access possibilities that each student had. The present work presents the changes resulting from the planning of remote didactic activities in the teaching of clothing modeling about classroom teaching.

 

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Author Biographies

Luciana Borges, Universidade do Vale do Rio dos Sinos

Professora e Coordenadora do Bacharel em Moda da Universidade do Vale dos Sinos - Unisinos. Mestre em Design, Educação e Inovação, pela UniRitter (2013), especialista em Moda, Inovação e Criatividade, pelo Senac (2010) e graduada em Design de Moda e Tecnologia pela Universidade Feevale (2007). Cursou Estilismo em Confecção Industrial pelo SENAI (2001). Docente no curso de Moda da Universidade do Vale dos Sinos.

Vinícius Gadis Ribeiro, Federal University of Rio Grande do Sul

Possui graduação em Ciências Náuticas pelo Ministério da Marinha, graduação e doutorado em Ciência da Computação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atualmente, é professor adjunto do Departamento Interdisciplinar do Campus Litoral Norte da Universidade Federal do Rio Grande do Sul e pertence ao quadro permanente do PPGDesign da mesma universidade.

 

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Published

2021-04-19

How to Cite

BORGES, Luciana; RIBEIRO, Vinícius Gadis. From presential education to the adoption of emergential remote education as a result of Covid-19: teaching experience in academic clothing modeling activities. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 14, n. 32, p. 273–299, 2021. DOI: 10.5965/1982615x14322021273. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/18599. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Variata