Sustainable Design Strategies for Fashion Post-Production

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x13272019012

Keywords:

sustainable design strategies, post-production, fashion product

Abstract

Originated in a doctoral thesis, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life referral. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.

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Author Biographies

Bruna Lummertz Lima, Instituto Federal de Santa Catarina

Doutora pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora do Instituto Federal de Santa Catarina da área de vestuário.

Júlio Carlos de Souza Van der Linden, Federal University of Rio Grande do Sul

Professor associado da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atua no Programa de Pós-graduação em Design e nos cursos de graduação em Design da mesma Universidade.

Evelise Anicet Rüthschilling, Federal University of Rio Grande do Sul

Professora Titular da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atua no Programa de Pós-graduação em Design e no curso de graduação em Artes Visuais da mesma Universidade.

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Published

2020-01-01

How to Cite

LIMA, Bruna Lummertz; LINDEN, Júlio Carlos de Souza Van der; RÜTHSCHILLING, Evelise Anicet. Sustainable Design Strategies for Fashion Post-Production. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 13, n. 27, p. 12–43, 2020. DOI: 10.5965/1982615x13272019012. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/15390. Acesso em: 20 dec. 2024.

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