“JUST GOOGLE IT”: A INTERNET COMO FERRAMENTA METODOLÓGICA COMPLEMENTADORA DO LIVRO DIDÁTICO PARA O DESENVOLVIMENTO DO FOCO NA FORMA EM WH-QUESTIONS
DOI:
https://doi.org/10.5965/19843178912014147Keywords:
Livro Didático de Língua Estrangeira, Internet, Foco na Forma, Wh- questions.Abstract
: O presente trabalho busca apontar algumas das características que fazem do livro didático de língua estrangeira um recurso metodológico ainda necessário na atual sociedade de informação. Alguns pontos com relação à necessidade do uso da internet como ferramenta complementadora para o ensino da língua alvo também estarão presentes, já que por meio dela, promoveu-se uma revolução nos modos de interagir e aprender uma língua estrangeira. O ponto principal é demonstrar como aprendizes de nível básico da língua inglesa podem aprofundar seu conhecimento no uso de Wh-questions (recebido em aulas com o uso do livro didático) por meio do buscador google. Utilizaremos o buscador como uma ferramenta para o desenvolvimento no Foco na Forma em Wh-questions. A junção dessas duas ferramentas (livro didático e internet) pode funcionar como um enhanced tool tanto para a promoção da autonomia do aprendiz quanto no aperfeiçoamento no domínio da estrutura em foco.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.