Meredith Monk: a arte nas fronteiras das linguagens
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101282017078Abstract
Este artigo tem como tema a produção artística de Meredith Monk, que transcende as categorias tradicionais, concentrando-se especialmente em Juice – a theater-cantata in three installments de 1969. A partir de considerações sobre a estrutura e apresentação desta obra, o estudo observa os diversos aspectos que situam esta produção no contexto do surgimento de novas formas de manifestação artística nas últimas décadas do século XX, tais como a relativização das categorias, a atuação em espaços não convencionais, o uso da arquitetura como estrutura, a mixagem de linguagens e a proposta de novas formas de percepção.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.