The woman's body as a residence in Habite-me

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2595034702232020218

Keywords:

Habitar, mulher, Teatro de animação

Abstract

This article is the result of dialogue and interaction with Carolina Garcia, actress and
producer of the theatre play Habite-me (2019). The show, defined as theater of masks, dance
and puppets, has a prologue and three parts, and deals with existential themes, such as life and
death, the relationship with the passage of time and care for others. The proposal, by enlivening
these themes and intertwining them with a woman's body, also engages in a dialogue with the
other elements of the scene, acquiring different contours and expanding them. Habite-me is the
result of an exchange between artists from Brazil, Canada (Cie.Territoire 80) and Belgium.

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Author Biography

Joana Vieira Viana, Universidade do Estado de Santa Catarina - Udesc

Possui graduação em Artes Cênicas pela Universidade de Brasília (2004), Especialização em Docência no Ensino Superior pela Unopar (2014) e Mestrado em Artes Cênicas na UFRN. Cursando Doutorado em Teatro pela Udesc. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Interpretação Teatral, atuando principalmente nos seguintes temas: teatro de animação, teatro de rua, esquadrão da vida, Bertold Brecht e cultura afrodescendente.

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Published

2020-12-18

How to Cite

VIANA, Joana Vieira. The woman’s body as a residence in Habite-me. Móin-Móin Magazine - Studies in the Art of Puppetry, Florianópolis, v. 2, n. 23, p. 218–234, 2020. DOI: 10.5965/2595034702232020218. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/moin/article/view/18394. Acesso em: 24 nov. 2024.

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Artigos fora do Dossier Temático