Informação através da cor: a construção simbólica psicodinâmica das cores na concepção do produto

Authors

  • Ana Camila Nobre Xavier Nunes Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, SC

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x05092012063

Keywords:

Color, Information, Psychodynamic, Product

Abstract

Considering the breadth and importance of color in various areas, this article aims to demonstrate the relevance of the study of color applied to the process that encompasses the generation of a product (from the product packaging, advertising to publicize the product). It aims to demonstrate the ability of color information through the analysis of stimuli, perception and syntax of the color, as well as through their use symbolic and linguistic transmission of messages and information, revealing the influence of psychodynamic factors in consumer choice and the importance of market research and analysis of trends in product design.

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Published

2012-01-01

How to Cite

XAVIER NUNES, Ana Camila Nobre. Informação através da cor: a construção simbólica psicodinâmica das cores na concepção do produto. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 5, n. 9, p. 63–72, 2012. DOI: 10.5965/1982615x05092012063. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7776. Acesso em: 19 dec. 2024.