Ambiental Engagement as a Fashion Branding Tool

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x12242019148

Keywords:

fashion, branding, ambiental responsibility

Abstract

The present paperis a result of the observation work over Osklen’s brand strategy for the launch campaign of its collaction ‘ASAP –As Sustainable As Possible’ during the winter season of 2018. For this purpose, a qualitative analysis of brand communication was developed,as well as interior layout of stores, choices and decision of the style team on composing this collection and the brand speech which was stablished because of this launch: starting on the brand’s creative diretor voice and going trough communication pieces and advertising campaign.After all the bibliographic study, via exploratory method, it was possible to identify the construction of this discourse based on “ambiental responsibility” cause as a branding tool.

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Author Biographies

Marcus Teixeira Cardoso, University of Brasília

Mestrando pela PPG-COM - Faculdade de Comunicação (FAC) da Universidade de Brasília (UnB).

Edmundo Brandão Dantas, University of Brasília

“Atendimento ao público nas organizações” (Brasília: Senac-DF, 2018);

“Pesquisa de Mercado: Fundamentos teórico-metodológicos aplicados a estudos de publicidade e de opinião”

(em parceria com Samuel Pantoja Lima) (Brasília: Senac-DF, 2018);

“Manual de estudos de usuários da informação” (em parceria com Sueli Angelica do Amaral e Murilo Bastos da Cunha) (São Paulo: Atlas, 2015);

“Manual realmente prático para a elaboração de planos de marketing” (Brasília: Senac-DF, 2015);

“Marketing descomplicado” (Brasília: Senac-DF, 2008);

Diversos artigos publicado em periódicos da área de comunicação, engenharia e administração.

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Published

2019-03-31

How to Cite

CARDOSO, Marcus Teixeira; DANTAS, Edmundo Brandão. Ambiental Engagement as a Fashion Branding Tool. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 12, n. 24, p. 148–164, 2019. DOI: 10.5965/1982615x12242019148. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/13221. Acesso em: 20 dec. 2024.

Issue

Section

Variata