An introduction to the thought of Vygotsky

Authors

Keywords:

Historic-cultural theory, superior mental functions, mediation, daily concepts, scientific concepts

Abstract

In the present article it is intended to make a brief introduction to the thought of Vygotsky, being aimed at to understand the existing processes of interaction between activity human being, the superior mental functions, the symbolic mediation and the conceptual elaboration, detaching the daily concepts and scientific concepts and the contribution of the education systemize in this process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DAMAZIO, Ademir. O desenvolvimento de conceitos matemáticos no contexto do processo extrativo do carvão. Florianópolis: UFSC, 2000. Tese de Doutorado.

OLIVEIRA, Marta Kohl de. Vygotsky e o processo de formação de conceitos. In: Piaget, Vygotsky, Wallon - Teorias psicogenéticas em discussão. São Paulo: Summus, 1992.

OLIVEIRA, Marta Kohl de. Vygotsky – Aprendizado e desenvolvimento Um processo sócio-histórico. São Paulo: Scipione, 1998.

REGO, Teresa Cristina. Vygotsky – Uma perspectiva histórico-cultural da educação. Petrópolis: Vozes, 1998.

VYGOTSKY, L. S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1999.

VYGOTSKY, L. S. Pensamento e linguagem. São Paulo: Martins Fontes, 1989.

Published

2007-01-11

How to Cite

JOENK, Inhelora Kretzschmar. An introduction to the thought of Vygotsky. Revista Linhas, Florianópolis, v. 3, n. 1, 2007. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/linhas/article/view/1276. Acesso em: 1 sep. 2025.

Issue

Section

Artigo