An introduction to the thought of Vygotsky
Keywords:
Historic-cultural theory, superior mental functions, mediation, daily concepts, scientific conceptsAbstract
In the present article it is intended to make a brief introduction to the thought of Vygotsky, being aimed at to understand the existing processes of interaction between activity human being, the superior mental functions, the symbolic mediation and the conceptual elaboration, detaching the daily concepts and scientific concepts and the contribution of the education systemize in this process.
Downloads
References
DAMAZIO, Ademir. O desenvolvimento de conceitos matemáticos no contexto do processo extrativo do carvão. Florianópolis: UFSC, 2000. Tese de Doutorado.
OLIVEIRA, Marta Kohl de. Vygotsky e o processo de formação de conceitos. In: Piaget, Vygotsky, Wallon - Teorias psicogenéticas em discussão. São Paulo: Summus, 1992.
OLIVEIRA, Marta Kohl de. Vygotsky – Aprendizado e desenvolvimento Um processo sócio-histórico. São Paulo: Scipione, 1998.
REGO, Teresa Cristina. Vygotsky – Uma perspectiva histórico-cultural da educação. Petrópolis: Vozes, 1998.
VYGOTSKY, L. S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
VYGOTSKY, L. S. Pensamento e linguagem. São Paulo: Martins Fontes, 1989.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Revista Linhas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações educacionais e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Revista Linhas ou do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina.

A Revista Linhas está licenciada com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.