Transdisciplinaridade e intersimioses no ensino da arte – transarte
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312902042007168Keywords:
Ensino de Arte, Transdisciplinaridade, IntersemiosesAbstract
Este artigo relata aspectos acerca da segunda etapa do Projeto TRANSARTE, desenvolvido em Florianópolis. Trata-se de uma proposta de ensino de arte baseada na Semiótica. A primeira experiência (TRANSARTE I) se deu em uma escola pública federal; e a segunda (TRANSARTE II), tem como objeto professores e alunos das redes públicas estadual e municipal. Diversas dificuldades reduziram a proposta de transdisciplinaridade para interdisciplinaridade, em ambas as experiências. Entretanto, os resultados obtidos dos estudantes são muito animadores, se considerados os desempenhos nos pré e pós-testes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.