A música nas séries iniciais do Ensino Fundamental: orientações para seu ensino em Vitória (ES) e no Distrito Federal
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312904062009413Keywords:
educação musical, Ensino Fundamental, legislação educacionalAbstract
Essa pesquisa teve por objetivo estudar os documentos legais que tratam da músi- ca nas séries iniciais do ensino fundamental. Os locais escolhidos como dados para o artigo foram Distrito Federal e Vitória. A metodologia foi baseada na abordagem qualitativa e a análise documental foi a técnica utilizada para a análise dos dados. Os resultados indicam a necessidade de revisão das orientações sobre a música neste nível escolar.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.