Even seeds hang: investigate processes of the epic scene

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573101542025e105

Keywords:

group theatre, epic theatre, brazilian theatre, university, teacher training in theatre

Abstract

The Quadrilha de Piaba troupe, a group composed of students and a professor from the Investigation of Epic Scene Project course in the Theater Licentiate program at Unespar, shares its poetic investigations on class struggle within the context of the relentless precarization of labor through the play "Give It All!" (Entrega Tudo!). The work draws from Brecht’s studies on epic theater and his play The Exception and the Rule (A exceção e a regra). The aim of this text is to share and reflect on the experience of creating this production, which encompasses the development of a collective artistic and pedagogical process, in dialogue with the works of Abreu (2000), Carleto (2024), and Mate (2021).

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Author Biographies

Roberta Cristina Ninin, Universidade Estadual do Paraná

Doutorado em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (USP). Mestrado em Artes pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP). Graduação em Licenciatura em Artes Cênicas pela UNESP. Profa. da Licenciatura em Teatro da Universidade Estadual do Paraná (UNESPAR).

Marcela Goellner, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Mestranda em Artes Cênicas pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP). Especialização em Metodologia no Ensino de Artes pelo Instituto Brasileiro de Formação (IBF). Graduação – Licenciatura em Teatro pela Universidade Estadual do Paraná (UNESPAR). Graduação em Comunicação Social pela Universidade de Tuiuti/Paraná (UTP).

References

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Published

2025-04-28

How to Cite

NININ, Roberta Cristina; GOELLNER, Marcela. Even seeds hang: investigate processes of the epic scene. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 1, n. 54, p. 1–19, 2025. DOI: 10.5965/1414573101542025e105. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/26850. Acesso em: 4 jun. 2025.

Issue

Section

Dossiê Temático: Brecht e Educação