Cabaret on the gears of the Machine City

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573102412021e0108

Keywords:

Cabaret, Collective, Processual Art, Precariousness, Public spaces

Abstract

This paper presents the intersection of temporalities and the remapping of the process of urban occupation developed during the making of Cabaret Macchina - uma pós-ópera anti-edipiana Casa Selvática. The imagery of the weed, those small unwanted plants that grow between concrete blocks along the city, unfold as a poetic-visual, The cabaret emerges from the underground to everyday life, taking place at public spaces in broad day light. To flow rate branches at such odd vegetation, blended it here the narration from three creators, but united as an only one lecturer in order to move the pieces, and blurring the margins between gears from this cabaret machine.

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Author Biographies

Ricardo Bertola Nolasco da Silva, Universidade Federal do Estado do Janeiro (Unirio)

Mestrando em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO). Bacharelado em Artes Cênicas pela Universidade Estadual do Paraná (UNESPAR). Integrante-fundador da Selvática Ações Artísticas (2011). Artista de cabaré.

Amabilis de Jesus da Silva, Universidade do Estado do Paraná - UNESPAR - FAP

Doutora em Artes Cênicas pela Universidade Federal da Bahia (2010). Professora do Programa  de  Pós-Graduação  em  Artes  e  do  curso  de Bacharelado em Artes Cênicas da Universidade Estadual do Paraná  (UNESPAR – Campus de Curitiba II – FAP). Figurinista.

Gabriel Matheus Lopes Machado, Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ

Mestrando em Artes da Cena pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Bacharelado em Artes Cênicas pela Universidade Estadual do Paraná (UNESPAR) Integrante-fundador da Selvática Ações Artísticas (2011). Artista e pesquisador da dança.

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Published

2021-09-14

How to Cite

SILVA, Ricardo Bertola Nolasco da; SILVA, Amabilis de Jesus da; MACHADO, Gabriel Matheus Lopes. Cabaret on the gears of the Machine City. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 41, p. 1–26, 2021. DOI: 10.5965/1414573102412021e0108. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20406. Acesso em: 21 nov. 2024.