The creative process as a matrixial borderspace

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/14145731023820200038

Keywords:

Creative process, Matrixial borderspace, Performative dance, Frida Kahlo

Abstract

This study aims to think about the artistic creation process as a matrixial borderspace. Anchored in the methodological approach of bricolage, the creation of the performative dance Tú, él, nosostros tres, inspired by works by Mexicans artists Frida Kahlo, Arturo Estrada and Nahum B. Zenil, is analyzed. Thus, the creative process is understood as a space/womb modeled by interconnections and permeabilities, which generates the work of art, and capable of recreating the artist himself.

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Author Biography

Odailso Sinvaldo Berte, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Pós-Doutor em Arte pela Universidad Iberoamericana Ciudad de México. Doutor em Arte e Cultura Visual - UFG. Mestre em Dança - UFBA. Especialista em Dança - FAP/UNESPAR. Licenciado em Filosofia - UPF. Professor do Curso de Dança-Licenciatura da UFSM. Coordenador do Laboratório Investigativo de Criações Contemporâneas em Dança (LICCDA)

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Published

2020-09-24

How to Cite

BERTE, Odailso Sinvaldo. The creative process as a matrixial borderspace. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 38, p. 1–32, 2020. DOI: 10.5965/14145731023820200038. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17714. Acesso em: 22 dec. 2024.