(Des-)crença. O jogo com a ilusão
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102252015204Abstract
Após um pequeno resumo histórico que problematiza a questão - teatro e linguagem -, gostaria de elaborar essa problemática mais detalhadamente a partir de dois exemplos especialmente sobressalientes desse teatro chamado “teatro da realidade”: são estes o trabalho Cargo Sofia Zollverein, de Stefan Kaegi, e os trabalhos My neck is thinner than hair: engines [Meu pescoço é mais fino que o cabelo: máquinas] e I feel a great desire to meet the masses once again [Eu sinto um grande desejo de encontras as massas mais uma vez], de Walid Ra'ad. Concluindo então, apresentarei algumas sugestões para a compreensão atual da ilusão.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.