ESCREVER: UM DESAFIO AOS ALUNOS DA/NA PÓS-GRADUAÇÃO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175234609172017081

Keywords:

writing, exercise, resilience

Abstract

The exercise of writing is a challenge to the researcher and academic student, it requires reading, theoretical basis, rationale, a lonely and persevering do. The research brings discomfort, disaccommodation, sadness, requires a lot to reach the path to dialogue - document theory, explanatory affections, plausibility - powers and desires. The passion for the subject and the research object minimizes the difficulties and facilitating the exercise of writing, especially in the dissertation or thesis category. Writing is a romantic construction, a starting point, resilient and love-falling.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Elisete Moccelin Machado, Santa Catarina State University

PPGAV

References

DE MARTINO, M. B. Do vazio ao labirinto: o espaço e a arte contemporânea. Uma história das sensibilidades e percepções sobre o espaço através da Arte Con-temporânea. Dissertação de Mestrado. UFSC, 2004.

DURAS, M. Escrever. Trad. de Rubens Figueiredo. São Paulo: Ed. Rocco, 1993-1994.

FREITAS, M. E. de. Viver a tese é preciso! A Bússola do Escrever: desafios e es-tratégias na orientação e escrita de teses e dissertações. 3ª ed. São Paulo: Ed. Cortez, 2012. p.223-234.

MAZZOTTI, A. J. A. A “revisão da bibliografia” em teses e dissertações: meus ti-pos inesquecíveis – 0 retorno. A Bússola do escrever: desafios e estratégias na orien-tação e escrita de teses e dissertações. 3ª ed. São Paulo: Ed. Cortez, 2012. p. 41-59.

RAZZAQ, A. A. Al. Obra interativa do artista iraquiano. Disponível no endereço:http://www.imobiliariasnews.com/2014/09/arte-interativa-usando-objetos--quevoce.html#sthash.aWw9 Vxqd.dpuf. Acesso em 21 de abril de 2016.

TEXTOS e ANOTAÇÕES. Aulas da Disciplina: Seminário de Pesquisa I. CHEREM. Rosângela, UDESC, 2016.

Published

2017-04-30

How to Cite

MACHADO, Elisete Moccelin. ESCREVER: UM DESAFIO AOS ALUNOS DA/NA PÓS-GRADUAÇÃO. Palíndromo, Florianópolis, v. 9, n. 17, p. 81–88, 2017. DOI: 10.5965/2175234609172017081. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/8026. Acesso em: 21 dec. 2024.