AESTHETIC EXPERIENCE IN DISCURSIVE SEMIOTICS: CLUES FOR READING TEACHERS’ TEXTS ABOUT THEIR PRACTICES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/21752346102202018012

Keywords:

Discursive Semiotics, aesthetics, reading

Abstract

The conception of aesthetic experience in Discursive Semiotics will be approached from the reading of the statements that make up the last book produced by Algirdas Julien Greimas, “Da Imperfeição”, and its repercussions on the work of Eric Landowski., The positioning on aesthetic experience, assumed by the authors listed, points to the inseparability between the sensitive and intelligible dimensions in acts of reading and production of meanings of being in the world.

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Author Biographies

Gilvânia Maurício Dias de Pontes, Federal University of Rio Grande do Norte

Professora Titular da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, lotada no Centro de Educação - Núcleo de Educação da Infância. Integrante do GEARTE/FACED/UFRGS. Mestrado e Doutorado em Educação com pesquisas na área de Arte.

Analice Dutra Pillar, Federal University of Rio Grande do Sul

Professora Titular da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atua no Curso de Pedagogia e Pós-Graduação da Faculdade de Educação da UFRGS. Coordenadora do Grupo de Pesquisa em Educação e Arte - GEARTE.

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Published

2018-10-25

How to Cite

PONTES, Gilvânia Maurício Dias de; PILLAR, Analice Dutra. AESTHETIC EXPERIENCE IN DISCURSIVE SEMIOTICS: CLUES FOR READING TEACHERS’ TEXTS ABOUT THEIR PRACTICES. Palíndromo, Florianópolis, v. 10, n. 22, p. 12–24, 2018. DOI: 10.5965/21752346102202018012. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13449. Acesso em: 22 dec. 2024.

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