Training experiences in cyberspace and creative processes in social isolation

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5965/2595034701242021034

Palavras-chave:

Teatro de Animação, Ciberespaço, processos criativos, isolamento social, pandemia

Resumo

This article was prepared from the conference that the author gave at the opening of ANIMA UDESC - Internacional Seminar of Studies in the Arts of Puppetry - Online Edition, on May 21, 2021. The conference had as its theme Training experiences in cyberspace and creative processes in social isolation, and addressed aspects of the link between Puppet Theater and the pandemic, and reflections based on the author's work with her students in the first six months of the pandemic.

Biografia do Autor

Cariad Astles, University of London

Cariad Astles trabalhou na University of Plymouth por muitos anos e trabalha na Universidade de Exeter
como professora do Departamento de Teatro. Além de teatro de bonecos e objetos, ensina dramaturgia
aplicada, com um foco particular em saúde, desempenho latino-americano e cultura em performance.
Atualmente é diretora do CROPP – o Centro de Pesquisas em Objetos e Marionetes em Performance.

Downloads

Publicado

2021-08-17

Como Citar

ASTLES, C. Training experiences in cyberspace and creative processes in social isolation . Móin-Móin - Revista de Estudos sobre Teatro de Formas Animadas, Florianópolis, v. 1, n. 24, p. 34 - 47, 2021. DOI: 10.5965/2595034701242021034. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/moin/article/view/20690. Acesso em: 20 out. 2021.

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)