Strategies of inclusive education<br>Estratégias da educação inclusiva

Auteurs

  • Daniel Mara

Résumé

This article presents some theoretical and practical factors related to strategies of inclusive education. The research indicated the possibility for the integration of children with cognitive disabilities into regular schools, in order to eliminate their segregation in special schools. The most important method for this process of integration is team-work and collaboration between institutions.

Key-Words: Cognitive disabilities. Strategies. Inclusive education. Regular schools. Segregation.

Este artigo apresenta alguns fatores teóricos e práticos relacionados às estratégias da educação inclusiva. A pesquisa indicou a possibilidade de integração de crianças com deficiências cognitivas em escolas regulares, de modo a evitar sua segregação em escolas especiais. O método mais importante nesse processo de integração é o trabalho em equipe e a colaboração entre instituições.

Palavras-chave: Deficiências cognitivas. Estratégias. Educação inclusiva. Escolas regulares. Segregação

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Téléchargements

Publiée

2007-03-02

Comment citer

MARA, Daniel. Strategies of inclusive education<br>Estratégias da educação inclusiva. Revista Linhas, Florianópolis, v. 6, n. 2, 2007. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/linhas/article/view/1268. Acesso em: 22 déc. 2024.

Numéro

Rubrique

Artigo