Vestígios pós-dramáticos no trabalho “Desvio” do Erro Grupo de Florianópolis: entrelaçamentos cênicos entre espaço ficcional e espaço social
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312903052008926Keywords:
Teatro Pós-Dramático, Dramaturgia Pós-Dramática, Espaços CênicosAbstract
Partindo da concepção do drama como proposta por Peter Szondi, este artigo levanta características da concepção do teatro e da dramaturgia pós-dramáticas. O foco principal está na relação híbrida que essa estética propõe ao transformar espaços sociais em espaços cênicos, ficcionais, baseando sua produção na situação teatral, ou seja, na relação que o espetáculo constrói com o público. Queremos mostrar que as concepções de dramaturgia, de ação cênica e de atuação dramática são historicamente específicas.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.