Projeto Transarte – terceira etapa
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312903052008238Keywords:
Ensino de Arte, Transdisciplinaridade, IntersemiosesAbstract
Este artigo relata a terceira etapa do Projeto TRANSARTE, uma proposta de ensino de arte baseada na Semiótica. A primeira experiência se deu em uma escola pública federal e a segunda, em escolas das redes públicas estadual e municipal; já a terceira, deu-se numa escola particular. Diversas dificuldades com os professores reduziram a proposta de transdisciplinaridade para interdisciplinaridade. Entretanto, os resultados obtidos dos estudantes mostram dados relevantes em relação à percepção de intersemioses, à ampliação de repertório de conceitos e à leitura de imagens, se considerados os desempenhos nos pré e pós- testes.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.