Disciplinarity versus interdisciplinarity
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102322018073BResumo
In my work there is no research of an interdisciplinary theater, because I think that all theatrical forms are potentially there, and the history of theater teaches it. The theater has always welcomed the new emerging languages, making them, with time, part of themselves. In my work there is also no research aimed at merging different disciplines to go to a "non-theater of shadows", a "beyond the theater of shadows", which cancels the specifics of the genre. Rather. In my work there is only the need, strongly felt by me, of a theater of shadows finally inscribed and rooted in the present in which I live. An urgent need to adapt the theater of shadows to Western theatrical culture, to translate those principles that are the foundation of this art of the scene, in the forms and with the possibilities that are typical of the historical and geographical today in which I live.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Declaração de Direito Autoral
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Urdimentoe que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Urdimento e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons– (CC BY 4.0)