Dança e os meios de comunicação de massa
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102272016005Abstract
Este trabalho consiste em revisitar correntes teóricas que examinaram relações entre arte, cultura e indústria cultural, com intuito de analisar sua pertinência em investigações sobre manifestações dançantes. Tal exercício se faz plausível frente à complexidade das relações de produção e consumo, que ampliam as opções e possibilidades de decisão dos usuários/consumidores em nosso tempo, exigindo a necessidade de reavaliar a viabilidade de premissas apresentadas por intelectuais como Theodor W. Adorno, Max Horkheimer e Walter Benjamin à luz da antropologia e dos estudos culturais.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.