Pedagogical theater as a war machine in fighting violence against children and young people

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573102512024e0205

Keywords:

gender, sexuality, pedagogical theater, neoconservatism, Covid-19

Abstract

The aim of this paper, which uses data from the Public Violence Yearbook 2022 to value the pedagogical theater as a war machine in fighting violence against children, is to understand the potential in watching and acting on theatrical activities performed in schools. It argues that supressing the themes encompassing gender and sexualities from the official curriculum, as well as the social isolation of students in their households after the Covid-19 pandemics, have made it difficult for children and young people to access support networks and safe spaces to report and fight the abuses suffered.

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Author Biographies

Tássio Acosta, State University of Campinas (UNICAMP)

Doutorado em Educação em Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Mestrado em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR). Especialização em Ética, valores e cidadania na escola pela Universidade de São Paulo (USP). Graduação em Pedagogia pela Universidade Santa Cecília (UNISANTA). Professor na UNISANTA.

Sílvio Gallo, State University of Campinas (UNICAMP)

Livre-docência pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Doutorado em Educação pela UNICAMP. Mestrado em Educação pela UNICAMP.  Graduação em Filosofia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Professor titular da UNICAMP.

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Published

2024-07-24

How to Cite

ACOSTA, Tássio; GALLO, Sílvio. Pedagogical theater as a war machine in fighting violence against children and young people. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 51, p. 1–24, 2024. DOI: 10.5965/1414573102512024e0205. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24809. Acesso em: 27 jul. 2024.