Dentes afiados de Vampiro
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573103362019532Keywords:
Aristóteles, Teatro ocidental, Ficção, EnredoAbstract
Resenha do livro Aristóteles ou o vampiro do teatro ocidental, da autoria de Florence Dupont. Neste ensaio a autora destaca a imperiosa presença de Aristóteles no campo da ficção e seu tratado Poética como matriz inconteste de um modelo narrativo que continua dominando o teatro e a cena do Ocidente. Ao se contrapor frente à essa hegemonia formal, histórica e ideológica, ela examina outros modelos de cenas não-dramáticas que viabilizam se falar em outros percursos possíveis para a meganarrativa do teatro entre nós.
Downloads
References
DUPONT, Florence. Aristóteles ou o vampiro do teatro ocidental. Florianópolis: Cultura e Barbárie, 2017.
FISCHER-LICHTE, Erika. Tragedy’s Endurance, performances of Greek Tragedies and Cultural identity in Germany since 1800. Oxford University Press, 2017.
FISCHER-LICHTE, Erika. Theatre, Sacrifice, Ritual – exploring formes of political theatre. London and New York: Routledge, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.