O olhar feminista e o processo de criação de Deslady
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573103332018214Abstract
Este artigo aborda o olhar feminista em Deslady(Curitiba, 2018), adaptação da peça Macbeth, de William Shakespeare, para um solo de Nathalia Luiz, a palhaça Tinoca. Discute-se a identidade violenta de Lady Macbeth, as relações de poder e a loucura, expondo a ganância e a falta de liberdade nas práticas culturais androcêntricas de poder. São citados depoimentos oferecidos por mulheres artistas participantes da equipe de criação, ilustrando as suas percepções enquanto agentes de composição. Consideram-se as múltiplas codificações de teatro e de palhaçaria feminina nas máscaras da Palhaça Tinoca, de Lady Macbeth e de Deslady.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.