Dramático ou pós-dramático, cena ou performatividade? Enrique Diaz antes e depois da Companhia dos Atores
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573103302017140Abstract
Entrevista com o encenador Enrique Diaz, instigado a responder sobre os tensionamentos e procedimentos como diretor artístico da Companhia dos Atores, até 2012, e os utilizados em sua recente trajetória-solo, na qual encenou três textos de Daniel MacIvor. Situado neste entrelugar entre cena e performance, árvore e rizoma, sob influxo tanto de Artaud como da tradição do teatro moderno, Diaz oferece um campo de horizontes possíveis sobre as reconfigurações, agenciamentos e possibilidades da própria encenação contemporânea.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.