Entre o coco e a ópera: cultura popular e ópera lírica na dramaturgia de Mário de Andrade
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102322018476Abstract
Mário de Andrade foi um escritor e animador cultural de múltiplos interesses. Sua obra artística é indissociável de seu pensamento crítico e propõe uma leitura do Brasil. A partir da análise dramatúrgica de sua ópera Café e da correlação do texto com parte dos relatos etnográficos compilados em O Turista Aprendiz, pretendemos entender como a música de matriz popular e o coco, especialmente, serviram como elemento-chave da sua tentativa de renovação da linguagem da dramaturgia operística.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.