O teatro performático na cena conceitual
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102132009045Abstract
Este artigo analisa o teatro performático, e o relaciona com o teatro pós-dramático identificando algumas diferenças entre ambos. O texto aborda a teatralidade presente no trabalho de vários artistas conceituais (Wiener Aktionismus, Yasumasa Morimura, Gilbert and George, Marina Abramovic, Marcel-lí Antúnez Roca), bem como analisa um grupo de artistas contemporâneos de Buenos Aires, que podem ser considerados como performativos e conceituais, sendo que entre estes alguns estão relacionados com o espaço tecnológico.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.