A subpartitura corporal no processo de criação do espetáculo Batata!
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102112008123Abstract
A presente pesquisa propõe uma reflexão sobre a subpartitura corporal nos intérpretes-criadores do grupo baiano DIMENTI, durante o processo de criação do espetáculo “Batata!”. O conceito de subpartitura foi elaborado por Patrice Pavis propõe a utilização das informações que servem como “bagagem” do intérprete. O objetivo da pesquisa é a apropriação do conceito de Pavis transportado para o corpo cênico utilizando como referencial teórico a Critica Genética de Cecília Salles. A analise corporal pretende reconhecer a importância da subpartitura dentro das Artes Cênicas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.