A escrita teatral
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101242015216Abstract
Três grandes períodos são marcantes no teatro de Philippe Minyana: os anos 1980 com a importância aferida à logorreia, ao maximalismo e ao monólogo; os anos 1990 com a passagem ao minimalismo e o surgimento do fragmento, do segmento; e enfim os anos 2000 com o retorno ao nome próprio e um mergulho no surreal. É toda sua concepção da escrita teatral que é definida pela importância acordada à forma e às possibilidades de mudança de formato da narrativa.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.