Corpo-outro: paradoxos da corporeidade na Contact Improvisation
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101242015197Abstract
Este trabalho pretende sintetizar algumas das principais discussões formuladas pelo autor em sua dissertação de mestrado, a respeito de diferentes atravessamentos entre corpo e alteridade, que emergem em experiências provocadas pela proposta de dança contemporânea denominada ‘Improvisação em Contato’ (ou ‘Contato Improvisação’). Dialogando com conceitos oriundos da psicanálise e da filosofia, encontramos nessa forma de dança regimes complexos de relação, que variam de experiências de indiferenciação e comunicação imediata até experiências de confrontação e radical alteridade, não somente do corpo do outro, mas constitutiva do sujeito e da corporeidade.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.