Arranjo e Enquadramento na Política do “E”: Por Uma Pedagogia do Teatro Híbrida
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102252015176Abstract
O princípio do arranjo implica a composição entre materiais externos e internos em dois eixos estruturais da ação física (horizontal e vertical), onde atuam três funções mínimas: incidência, enquadramento e vulnerabilidade. Esta estrutura pode ajudar a abrir perspectivas de investigação da poética cênica e sustentar uma “Política do E” (em detrimento da “Política do Ou”), vencendo dicotomias.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.